Saç Ekiminden Sonra Ekilen Saçlar Dökülür Mü?

Saç ekimi sonrasında onuncu günden itibaren saçların az miktarda dökülmesi beklenen bir durumdur. Belli zaman aralıklarında saç dökülmesi ve saçların çıkması yaşanır. Aslında bu dökülen saçlar, önceden kalan veya sağlıksız saçlardır. Bu güçsüz olan saçlar dökülerek daha sağlıklı saçların çıkmasına ve çoğalmasına ortam hazırlar. Saç ekiminden sonra saç dökülmesi yaşayan kişiler, bu durumun normal olduğunu bilmeli ve panik yapmamalıdır. Yapılan cerrahi müdahale sonucu ekilen saçlar ve saç derisinin belli bir adaptasyon sürecine maruz kaldığı ve saç dökülmesinin beklenen bir sonuç olduğu bilinmelidir. Doktor kontrolü randevularını aksatmamak, saç dökülmesinin kontrol edilmesi ve saç bakımının yapılması açısından önem taşımaktadır.

Saç Ekiminden Sonra 1 Ay

Saç ekiminden sonra 1 ay içerisinde saç ve saç köklerinde şok dökülmeler meydana gelir. Buna şok dökülme denmesinin sebebi, saç dökülmesinin bir anda gerçekleşmesidir. Saç dökülmelerinin ardında daha sağlıklı ve güçlü saçlar çıkmaya başlar. Operasyondan sonra bir ay boyunca ağır kaldırmaktan, yüzmeden, spordan olabildiğince uzak durmak gerekir. Saç ekilen bölgelere karşı hassas davranılmalı, dışarıdan gelebilecek darbelerden korunmalıdır. Yatış pozisyonuna dikkat edilerek mümkün olduğunca yastığa temas edilmemelidir.

DHI ve FUE yöntemleriyle saç ekimi Medical Park

Saç Ekimi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Saç ekimi yaptıran hastaların, işlemden sonra saç köklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesi için saç bakımına özen göstermeleri gerekir. Tedavi sonrası dikkat edilmesi gerekenler ve kaçınılması gerekenler şunlardır:

• Ter, yeni ekilen saç köklerine zarar verebilir. Bu nedenle ilk günler terlemeye neden olacak ağır fiziksel aktivitelerden uzak durulmalıdır.
  • İlk günler sigara, alkol, kahve tüketiminden kaçınılmalıdır.Saç ekimi yapılan bölgelerin yastığa değmemesine özen gösterilmelidir.
  • Sıcak sudan ve güneşten kaçınılmalıdır. İlk iki hafta denize ve havuza girilmemelidir.
  • Elle ekim yapılan bölgeye dokunmamak ve saç derisini kaşınmamak gerekir.
  • Stresten uzak durulmalıdır.
  • Uygulama sonrası iki gün saçlar suya değdirilmemelidir.
  • Fazla tuz tüketiminden kaçınılmalıdır.
  • Kabukların kendiliğinden dökülmesi beklenmeli, gerekiyorsa kafa derisine nazikçe masaj yapılmalıdır.
  • Şişlik oluşumunu en aza indirmek için sırt üstü uyumaya özen gösterilmelidir.
  • Yara iyileşmesini desteklemek amacıyla hekimin önerdiği vitamin ve minerallerden destek alınabilir.
  • Doktor, hastanın sağlık durumuna göre çeşitli ilaçlar ve solüsyonlar reçete eder. Bunlar doktorun anlattığı şekilde, düzenli olarak kullanılmalıdır.
  • Belli bir süre saç dökülmesinin normal olduğu bilinmeli ve bu konuda panik yapılmamalıdır.
  • Ekilen bölge yağmurdan korunmalıdır.
  • Kolay giyilebilen, rahat kıyafetler seçilmelidir.
  • Belli bir süre sonra saç kesimi yapılabilir ancak saçlar kazıtmak doğru değildir.
  • Baş bandı ve başa hafifçe oturan bir şapkadan faydalanmak olumsuz dış etkileri uzak tutacağı için önerilir.

Türkiye’de Saç Ekimi

Türkiye’de saç ekimi tedavisi, geri dönüşümsüz saç kayıplarında yapılır. Hormonal saç dökülmesi durumunda doktorlar genellikle önce bir tıbbi tedavi denemesi yapar. Kadınlarda ilaç tedavisi ile saçların tekrar çıkması sağlanabilirken, ilaçlar erkeklerde sadece dökülmenin durdurulması ve ileri saç dökülmesine karşı çözüm sunabilmektedir. Birçok hasta uzun sürelerle ya da ömür boyu ilaç kullanmak istememektedir. Türkiye’de ilaç tedavisinin mümkün olmadığı ya da sonuç alınamadığı durumlarda saç ekimi yapılması planlanır. Türkiye’de saç ekimi için reşit olan bireyler söz konusu olduğunda yaş aralığı kısıtlaması yoktur. Doktor muayenesi sonrası Türkiye’de saç ekimi prosedürleri gerçekleştirilir. Alanında uzman pek çok doktor, en hijyenik ve steril koşullar altında tam kapsamlı hastanelerde saç ekimi hizmeti vermektedir.

Türkiye’de saç ekimi hizmetleri, alanında uzman doktorlar ve ekipleri, kullanılan son teknolojiler sayesinde son derece gelişkin bir hal almıştır. Siz de yenilikçi tıp teknolojiyle donatılmış kliniğimiz, 15 yıllık sağlık tecrübemiz ve misafir odaklı üstün hizmet anlayışımızla tanışmak ve saç ekimi hizmetinden tam teşekküllü hastane koşullarında yararlanmak isterseniz bilgi ve randevu alabilirsiniz.

Sed ut perspiciatis, unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo.

At vero eos et accusam

Sed ut perspiciatis, unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt.

Ut perspiciatis, unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Curabitur varius eros et lacus rutrum consequat. Mauris sollicitudin enim condimentum, luctus justo non, molestie nisl.

Creative approach to every project

Aenean et egestas nulla. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Fusce gravida, ligula non molestie tristique, justo elit blandit risus, blandit maximus augue magna accumsan ante. Duis id mi tristique, pulvinar neque at, lobortis tortor.

Etiam vitae leo et diam pellentesque porta. Sed eleifend ultricies risus, vel rutrum erat commodo ut. Praesent finibus congue euismod. Nullam scelerisque massa vel augue placerat, a tempor sem egestas. Curabitur placerat finibus lacus.